2017. április. 24, György

Szervezeti struktúra

Hivatal létszáma 20 fő, melyből

- 1 fő: jegyző
- 1 fő aljegyző
- 1 fő: igazgatási csoportvezető
- 1 fő: szociális és gyermekvédelmi ügyintéző, munkaügyi ügyintéző
- 2 fő: kereskedelmi ügyintéző
- 2 fő műszaki ügyintéző
- 3 fő: adóügyi ügyintéző
- 6 fő: pénzügyi ügyintéző
- 3 fő: ügykezelő

A Hivatalon belül szervezeti egység: az igazgatási csoport.

Igazgatási csoport:

Létszáma 8 fő.

Vezetője az igazgatási csoportvezető.

Feladata a szociális- és gyermekvédelmi igazgatás kivételével valamennyi igazgatási feladat ellátása, így kereskedelmi igazgatás, az adóigazgatás, a belügyi igazgatás, a kommunális igazgatás, a növény- és állatvédelmi, környezet- és természetvédelmi igazgatás.

A Hivatalt a jegyző képviseli, a szervezeti egység vezetője az általa vezetett csoport feladatkörébe tartozó ügykörökben járhat el a Hivatal képviselőjeként, amennyiben erre a jegyzőtől egyedi meghatalmazást kap.

Feladat és hatáskörök

Feladat és hatáskörök

Feladat- és hatáskörök

A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre.

Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője - így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.

Feladatkörök

Jegyző

  • vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
  • biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;
  • képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
  • tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
  • gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
  • gyakorolja a munkáltatói jogokat;
  • ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
  • elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
  • kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
  • támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
  • folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.

Aljegyző

  • helyettesíti a jegyzőt;
  • közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;
  • vezeti a szociális- és gyermekvédelmi igazgatási, valamint az ügyiratkezelési, titkársági feladatok ellátását
  • kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Szociális és gyermekvédelmi ügyintéző

  • szociális ügyek intézése;
  • gyermekvédelmi ügyek intézése;
  • az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
  • közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • munkaügyek intézése;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása

Ügykezelők (3 fő)

  • iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
  • irattározási feladatok ellátása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • postázás;
  • gépelési feladatok ellátása;
  • beszerzések lebonyolítása;
  • képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
  • hirdetmények kifüggesztése;
  • értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
  • telefonközpont kezelése;
  • ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
  • ügyfélfogadási feladatok ellátása;

Igazgatási csoportvezető

  • az igazgatási csoport vezetése;
  • birtokvédelmi ügyek intézése;
  • népesség- és lakcím-nyilvántartási ügyek intézése;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása;
  • a képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
  • a jegyző és az aljegyző helyettesítése;
  • a kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Kereskedelmi ügyintéző (a)

  • kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
  • ipari igazgatási ügyek intézése;
  • adó- és értékbizonyítványok kiállítása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Kereskedelmi ügyintéző (b)

  • kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
  • ipari igazgatási ügyek intézése;
  • adó- és értékbizonyítványok kiállítása;
  • hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Műszaki ügyintéző (a)

  • hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
  • környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
  • vadkárügyek intézése;
  • állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
  • termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
  • polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  • közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
  • közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
  • kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Műszaki ügyintéző (b)

  • hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
  • környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
  • vadkárügyek intézése;
  • állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
  • termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
  • polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  • közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
  • közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
  • kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • pályázatok;
  • közbeszerzések;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Adóügyi ügyintézők (3 fő)

  • az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:
    • nyilvántartás;
    • bevallások feldolgozása;
    • adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
    • befizetések könyvelése;
    • értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;
    • ellenőrzés;
    • behajtás;
    • végrehajtás;
    • hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Az adóügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Pénzügyi ügyintézők (6 fő)

  • költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  • normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  • a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
  • könyvelési feladatok;
  • vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
  • áfa bevallások elkészítése;
  • nyilvántartások vezetése;
  • pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  • érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  • a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
  • feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;

A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 6 fő láthat el.

A feladatok részletezését, megosztását a munkakör leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.

A Hivatal székhelyén 16 fő dolgozik, a Révfülöpi Kirendeltségen 4 fő (kereskedelmi ügyintéző, műszaki ügyintéző, 1 fő adóügyi ügyintéző, 1 fő ügykezelő)

A Révfülöpi Kirendeltségen biztosított

a) a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás;

b) a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek közül Révfülöp település vonatkozásában legalább az anyakönyvvezetői feladatok ellátása, az adó-, a kereskedelmi, a növény- és állatvédelmi-, a kommunális igazgatási és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;

c) a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás Révfülöp település vonatkozásában;

d) a polgármester és a képviselő-testület működésének biztosításával, feladatainak ellátásával, az általuk meghatározott feladatok végrehajtásával kapcsolatos ügyintézés Révfülöp település vonatkozásában, amennyiben ezt a kirendeltségen célszerűbben el lehet látni;

e) az e feladatokkal kapcsolatos ügyiratkezelés.

Az ügyek megindításának, illetve az ügyek intézésének lehetősége nem vonatkozik azon eljárásokra, melyekhez a közös önkormányzati hivatal olyan központi rendszert használ, melynek elérhetősége a kirendeltségen nem biztosítható.